Gece Vardiyası

gece vardiyalarını kovalıyor ellerinde fenerler
bekçiler
adımı unuttuğum bir geceydi
Ah diyorum böyle gecelerde
ve ben
adımı unutuyorum bazı geceler
yeni bir sabaha
uyanmak için
başka bir kimlikle
mümkün değil mi?

Ve başka ülkeler beni ağırlayacak
bir yük gemisi kadar ağırım
fakat şiirime toz kondurmam!
çünkü yazıyorum,
içimden geldiği gibi değil
içime aldığım kadar yazıyorum

ve sen dağınık kadın
gece saçlarımda oynaşırken
sana daha yakın olmak için yazıyorum
gece bekçileri yıldızlarıma ışık tutuyorlar
yalnızlıktan mı çıktığım bu yolculuk
başka bir kimlik giymek için
hesapladığım mesafeler
uzayan geceler
ve kısalan saatler
benim ne kalabalık olduğumun ispatıdır işte!
yalnızlığı ne sanırsınız.

Yine de sandığınız gibi değil fakat
yazıyorum
seni,seni ve seni.
İçimde olduğunuz kadar
Çünkü şiir içtenlikle yazılmalıdır
bir çırpıda yazılmalıdır!
Şiirime dayanıp ağlıyorum
hayat işte böyle bir yandan devam eder
bir ülkede savaş vardır öbüründe bayram
valletta diye bir şehir varmış
vasiyetimdir
önce yakın beni ülkemde
küllerimi  savurun kıyılarına Valletta nın

Yorumlar